شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس وبلاگ و آدرس ‌های پست‌ها را به شیعیان و اهل‌سنتی که می‌شناسید بفرستید

پربازدیدترین مطالب

عمر بن خطاب با کنیزی که حیض بود ، نزدیکی کرد!

(اثبات از کتب اهل سنت)


روایت همراه با ترجمه

حَدَّثَنَا الْحَکَمُ بْنُ مُوسَى، ثنا عِیسَى بْنُ یُونُسَ، ثنا زَیْدُ بْنُ عَبْدِ الْحَمِیدِ، عَنْ أَبِیهِ، أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ أَتَى جَارِیَةً لَهُ فَقَالَتْ إِنِّی حَائِضٌ فَکَذَّبَها فَوَقَعَ عَلَیْهَا فَوَجَدَهَا حَائِضًا فَأَتَى النَّبِی صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَذَکَرَ ذَلِکَ لَهُ فَقَالَ: «یَغْفِرَ اللَّهُ لَکَ أَبَا حَفْصٍ تَصَدَّقْ بِنِصْفِ دِینَارٍ»

برای عمر کنیزی آوردند . کنیز گفت : من حائض هستم . پس عمر حرف او را باور نکرد و با او آمیزش کرد ولی دید که کنیز حائض است . پس به محضر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) رسید و جریان را تعریف کرد . پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) فرمودند : خداوند تو را ببخشد ابا حفص !!!! نصف دینار صدقه بده .

(الکتاب: بغیة الباحث عن زوائد مسند الحارث ج1 ص234،المؤلف: أبو محمد الحارث بن محمد بن داهر التمیمی البغدادی الخصیب المعروف بابن أبی أسامة (المتوفى: 282هـ)،المنتقی: أبو الحسن نور الدین علی بن أبی بکر بن سلیمان بن أبی بکر الهیثمی (المتوفى: 807 هـ) ،المحقق: د. حسین أحمد صالح الباکری،الناشر: مرکز خدمة السنة والسیرة النبویة - المدینة المنورة،الطبعة: الأولى، 1413 - 1992،عدد الأجزاء: 2/ابن حزم در المحلی ج 1 ص 402 ، متقی هندی در کنزالعمال ج ١۶ ص ۵۶۶ حدیث ۴۵٨٨٩  ، الحارث بن أبی أسامة در بغیة الباحث عن زوائد مسند الحارث  ص46)



سند روایت هم صحیح است.

--------

بررسی سند روایت

--------

* الحکم بن موسی :

ثقه (طبقات ابن سعد - ج ٧ ص ٣۴۶/معرفه الثقات - عجلی - ج ١ ص ٣١۴/تهذیب الکمال - المزی - ج ٧ ص ١٣٩ - ١۴٠/تذکره الحفاظ - ذهبی - ج ٢ ص ۴٧۴٧ - ۴٧۵)

--------

* عیسی بن یونس :

ثقه (طبقات ابن سعد - ج ٧ ص ۴٨٨/معرفه الثقات - عجلی - ج ٢ ص ٢٠٠/تهذیب الکمال - المزی - ج ٢٣ ص ۶٨ - ٧٠/میزان الاعتدال - ذهبی - ج ٣ ص ٣٢٨)


--------

  * زید بن عبدالحمید :

ثقه - جلیل - فاضل (الجرح و التعدیل - رازی - ج ٣ ص ۵۶٨/الثقات - ابن حبان - ج ۶ ص ٣١٨/تقریب التهذیب - ابن حجر - ج ١ ص ٣٣٠)

--------

* عبدالحمید بن عبدالرحمن :

ثقه (معرفه الثقات - عجلی - ج ٢ ص ٧٠/الثقات - ابن حبان - ج ٧ ص ١١٧/تقریب التهذیب - ابن حجر - ج ١ ص ۵۵۶)

--------

در نتیجه روایت صحیح  است.


خداوند در قرآن می فرماید با زنانی که حیض هستن نزدیکی نکنین

وَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الْمَحِیضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُواْ النِّسَاء فِی الْمَحِیضِ وَلاَ تَقْرَبُوهُنَّ (بقره/222)

از تو در باره عادت ماهانه زنان می ‏پرسند بگو آن رنجى است پس هنگام که حیض هستن با آنان نزدیکی نکنین.

بر اساس این آیه ، خداوند متعال از نزدیکی با زنان در دوران حیض ، نهی کرده است .


نتیجه

 
# حال سوال این است چرا عمربن خطاب خلاف صریح قرآن عمل کرده است ؟؟؟ در حالی که کنیز به او گفته بود که حیض است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">