شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس وبلاگ و آدرس ‌های پست‌ها را به شیعیان و اهل‌سنتی که می‌شناسید بفرستید

پربازدیدترین مطالب

عمر بن خطاب و خارج کردن باد معده از روی منبر !

(اثبات از کتب اهل سنت)


یکی از مسایلی که اهل تسنن به آن اعتقاد دارند این است که عمر بن خطاب جانشین و خلیفه بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می باشد. در این حدیث از کتب خود مخالفین برای شما ثابت می کنیم که عمر اصلا لیاقت جانشینی رسول خدا را ندارد و چگونه به منبر رسول خدا بی احترامی می کند.
ماجرا این است که عمر بن خطاب روی منبر رسول خدا ، باد معده خود را خارج می کند. حالا به سند مطلب توجه کنید.
المدائنیّ قال: بینا عمر بن الخطاب رضی الله عنه على المنبر إذ أحسّ من نفسه بریح خرجت منه، فقال: أیها الناس إنی قد میّلت بین أن أخافکم فی الله وبین أن أخاف الله فیکم، فکان أن أخاف الله فیکم أحبّ إلیّ، ألا وإنی قد فسوت، وهأنذا أنزل لأعید الوضوء. کان یقال: من لم یستح من الحلال قلّت کبریاؤه وخفّت موازینه.

مدائنی می گوید: هنگامی که عمر بر روی منبر بود احساس کرد که بادی از او خارج شد. گفت ای مردم من مخیر شدم بین اینکه از شما بترسم در کار خدا و یا اینکه از خدا بترسم در کار شما پس ترجیح دادم که از خدا بترسم پس بدانید که من چـون گوزیدم و الان برای تجدید وضو از منبر پایین می آیم. 

عیون الاخبار ابن قتبة دینوری - چاپ مکتبة المصریة - جلد ١ - کتاب السؤود - باب تواضع الاعمش - صفحه ٢٦٧ .

نکته : بله این است خلیفه‌ای که اهل سنت آن را جانشین پیامبر (ص) می‌دانند !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">