شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس وبلاگ و آدرس ‌های پست‌ها را به شیعیان و اهل‌سنتی که می‌شناسید بفرستید

پربازدیدترین مطالب

عمر بن خطاب هر وقت آب پیدا نمی کرد نماز نمی خواند!

(اثبات از کتب اهل سنت)


این روایات در منابع متعدد اهل سنت آمده است. که تعدادی از آنها را بیان می کنیم :


فقال عمر ، أما أنا فلم أکن أصلى حتى أجد الماء

عمر گفت من زمانی که آب پیدا نکنم نماز نمی خوانم!

سنن أبی داود - ابن الأشعث السجستانی - ج 1 - ص 81


فقال عمر أما أنا فإذا لم أجد الماء لم أکن لأصلی حتى أجد الماء

عمر گفت من زمانی که آب پیدا نکنم نماز نمی خوانم!

سنن النسائی - النسائی - ج 1 - ص 168


فقال عمر أما أنا فلم أکن أصلی حتى أجد الماء

عمر گفت من زمانی که آب پیدا نکنم نماز نمی خوانم!

عمدة القاری - العینی - ج 4 - ص 19



قال عمر : أما أنا فلم أکن لأصلی حتى أجد  الماء

عمر گفت من زمانی که آب پیدا نکنم نماز نمی خوانم!

المصنف - عبد الرزاق الصنعانی - ج 1 - ص 238 - 239



فقال عمر أما أنا فإذا لم أجد الماء لم أکن لأصلی حتى أجد الماء

عمر گفت من زمانی که آب پیدا نکنم نماز نمی خوانم!

السنن الکبرى - النسائی - ج 1 - ص 133


فقال عمر أما أنا فلم أکن أصلی حتى أجد الماء

عمر گفت من زمانی که آب پیدا نکنم نماز نمی خوانم!

مسند أبی یعلى - أبو یعلى الموصلی - ج 3 - ص 181



ما صلیت حتى أجد الماء

(عمر گفت) من زمانی که آب پیدا نکنم نماز نمی خوانم!

المعجم الکبیر - الطبرانی - ج 9 - ص 314


قال عمر أما أنا فلم أکن أصلی حتى أجد الماء

عمر گفت من زمانی که آب پیدا نکنم نماز نمی خوانم!

التمهید - ابن عبد البر - ج 19 - ص 273



قال عمر : أما أنا فلم أکن لأصلی حتى أجد الماء

عمر گفت من زمانی که آب پیدا نکنم نماز نمی خوانم!

کنز العمال - المتقی الهندی - ج 9 - ص 588


فقال عمر : أما أنا فلو لم أجد الماء لم أکن لأصلی حتى أجد الماء

عمر گفت : من زمانی که آب پیدا نکنم نماز نمی خوانم!

جامع البیان - إبن جریر الطبری - ج 5 - ص 159



نظر خداوند در قرآن

آیا خلیفه دوم این آیه را نخوانده است ؟

فَلَمْ تَجِدُواْ مَاء فَتَیَمَّمُواْ صَعِیدًا طَیِّبًا ﴿نساء/۴۳﴾

پس اگر آب نیافتید ، بر خاکى پاک تیمم کنید.


اجتهاد عمر در برابر سخن خدا و آیه قرآن و سنت پیامبر (ص) !!!

# خدا و قرآن و پیامبر (ص) می گویند : اگر آب پیدا نکردی تیمم کن.

# عمر بن خطاب می گه : اگر آب پیدا نمی کرد نماز نمی خواند!


نتیجه :

# آیا کسی که از ساده ترین احکام اسلامی بی اطلاع است ، شایسته است که خلافت مسلمین را در دست گیرد ؟

# و اگر به ناحق چنین منصبی را تصاحب کرد ، آیا مسلمانان موظفند که از او پیروی کنند ؟

# آیا به شیعیان حق نمی دهید که از امیرالمؤمنین علی(ع) پیروی کنند ، کسی که رسول خدا (ص) درباره مقام علمی او فرمود : «انا مدینة العلم و علی بابها . من شهر علمم و علی در ‌آن است» ؟

# آیا معقول است ، انسان دین خود را از کسانی بگیرد که خود آنها ، نسبت به مسائل دینی از اطلاع لازم برخوردار نیستند ؟

# مگر ممکن است کسی که در جایگاه خلافت مسلمین قرار گرفته ، حکم تیمم را نداند ؟

# آیا یک محقق ، حق ندارد از جماعت عمریه بپرسد : عمر بن خطاب ، چه خلیفه ای است که حکم تیمم را نمی داند در حالی که صراحتا در قرآن آمده ؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">