شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس وبلاگ و آدرس ‌های پست‌ها را به شیعیان و اهل‌سنتی که می‌شناسید بفرستید

پربازدیدترین مطالب

پیامبر (ص) قبل و بعد از سجده «تکبیر» می گفت اما عثمان این «تکبیر» را ترک کرد!

(روایت اهل سنت)


عثمان بن عفان در اجزاء نماز نیز اجتهاد می‌کرد، پس برای رفتن به سجود و پس از برخاستن از سجود، تکبیر نمی‌گفت.امام احمد بن حنبل در مسندش، از عمران بن حصین نقل می‌کند که گفت: 

حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَهَّابِ، حَدَّثَنَا خَالِدٌ، عَنْ رَجُلٍ، عَنْ مُطَرِّفِ بْنِ الشِّخِّیرِ، عَنْ عِمْرَانَ بْنِ حُصَیْنٍ قَالَ: " صَلَّیْتُ خَلْفَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ صَلَاةً ذَکَّرَنِی صَلَاةً صَلَّیْتُهَا مَعَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَالْخَلِیفَتَیْنِ. قَالَ: فَانْطَلَقْتُ فَصَلَّیْتُ مَعَهُ، فَإِذَا هُوَ یُکَبِّرُ کُلَّمَا سَجَدَ وَکُلَّمَا رَفَعَ رَأْسَهُ مِنَ الرُّکُوعِ. فَقُلْتُ یَا أَبَا نُجَیْدٍ: مَنْ أَوَّلُ مَنْ تَرَکَهُ؟ قَالَ: عُثْمَانُ بْنُ عَفَّانَ حِینَ کَبِرَ وَضَعُفَ صَوْتُهُ تَرَکَهُ.

پشت سر علی نماز خواندم، این نماز مرا به یاد نمازی انداخت که با رسول الله و دو خلیفه ابوبکر و عمر خوانده بودم. گوید: در نماز هر وقت علی به سجده می‌خواست برود تکبیر می‌گفت و هر وقت سر از سجده بر می‌داشت نیز تکبیر می‌گفت. راوی می‌گوید: ای ابونجید! اولین کسی که این تکبیر را ترک کرد کی بود؟ گفت: عثمان بود زیرا پیر شده بود و صدایش ناتوان بود، لذا ترک کرد!!

(مسند احمد بن حنبل: ج 4، ص 44)


آری اینچنین سنت پاک پیامبر با سنت خلفا و پادشاهان و اصحاب و بنی امیه و بنی عباس جابه جا می‌شود و مبدل می‌گردد و همه اینها بدعتهائی است که در اسلام گذاردند و هر بدعتی گمراهی است و هر گمراهی در دوزخ است، چنانکه صاحب شریعت، صلی الله علیه و آله فرموده است.از این رو امروز مسلمانان را می‌یابی که به صورتهای گوناگون نماز می‌خوانند و می‌پنداری که همه با همه متحد هستند ولی دلهایشان متفرق و پراکنده است چرا که می‌بینی همه در کنار هم به صف نماز ایستاده‌اند ولی یکی دستها را روی هم انداخته و دیگری دستها را از هم گشوده است. یکی دستش را در بستن تکتف روی نافش گذارده و دیگری کنار قلبش. یکی پاها را از هم گشوده و یکی پاها را به هم بسته است و هر یک می‌پندارد که حق با خودش است و اگر سؤالی از آنها بکنی، به تو گفته می‌شود: برادر! اینها چیز مهمی نیستند! نماز بخوان هر گونه که می‌خواهی. مهم این است که نماز بخوانی!


باید حتی در جزئیات نماز هم تلاش کنیم مانند رسول الله نماز بخوانیم که فرمود:

...وَصَلُّوا کَمَا رَأَیْتُمُونِی أُصَلِّی...

پیامبر (ص) فرمود : نماز بخوانید همانگونه که مرا می‌بینید نماز می‌خوانم.

(الکتاب: صحیح البخاری ج1 ص128،المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی،المحقق: محمد زهیر بن ناصر الناصر،الناشر: دار طوق النجاة (مصورة عن السلطانیة بإضافة ترقیم ترقیم محمد فؤاد عبد الباقی)،الطبعة: الأولى، 1422هـ،عدد الأجزاء: 9)


ابوبکر و عمر و عثمان رفته رفته سنت های پیامبر را تغییر دادن چنانچه انس بن مالک در صحیح بخاری می گوید تمام سنت های پیامبر (ص) عوض شد :

دخلت علی أنس بن مالک بدمشق و هو یبکی، فقلت له: ما یبکیک؟ فقال: لا أعرف شیئا مما أدرکت إلا هذه الصلاة و هذه الصلاة قد ضیعت.

در دمشق، وارد بر أنس بن مالک شدم و دیدم گریه می‌کند. علتش را سؤال کردم و گفت: آنچه که از سنت پیامبر می‌دانستم، همه‌اش از بین رفته است؛ غیر از نماز که آن هم ضایع و نابود شد.

صحیح البخاری - کتاب مواقیت الصلاة - باب تضییع الصلاة عن وقتها - ح 50

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">