شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس وبلاگ و آدرس ‌های پست‌ها را به شیعیان و اهل‌سنتی که می‌شناسید بفرستید

پربازدیدترین مطالب

جهل عمر بن خطاب به آیه قرآن در مورد مهریه­ ی زنان!

و اعتراف او به اینکه همه از او عالم ترند!

(اثبات از کتب اهل سنت)


... وَلِذَلِکَ لَمَّا خَطَبَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ فَنَهَى عَنِ الْمُغَالَاةِ فِی الصَّدُقَاتِ، قَالَتْ لَهُ امْرَأَةٌ مِنْ قُرَیْشٍ بَعْدَ أَنْ نَزَلَ «یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ کِتَابُ اللَّهِ أَحَقُّ أَنْ یُتَّبَعَ أَوْ قَوْلُکَ» قَالَ: «بَلْ کِتَابُ اللَّهِ! بِمَ ذَلِکَ؟» قَالَتْ: إِنَّکَ نَهَیْتَ النَّاسَ آنِفًا أَنْ یُغَالُوا فِی صَدَاقِ النِّسَاءِ، وَاللَّهُ یَقُولُ فِی کِتَابِهِ وَآتَیْتُمْ إِحْداهُنَّ قِنْطاراً فَلا تَأْخُذُوا مِنْهُ شَیْئاً [النِّسَاء: 20] فَقَالَ عُمَرُ «کُلُّ أَحَدٍ أَفْقَهُ مِنْ عُمَرَ» . وَفِی رِوَایَةٍ قَالَ «امْرَأَةٌ أَصَابَتْ وَأَمِیرٌ أَخْطَأَ وَاللَّهُ الْمُسْتَعَانُ» ثُمَّ رَجَعَ إِلَى الْمِنْبَرِ فَقَالَ: «إِنِّی کُنْتُ نَهَیْتُکُمْ أَنْ تُغَالُوا فِی صَدُقَاتِ النِّسَاءِ فَلْیَفْعَلْ کُلُّ رَجُلٍ فِی مَالِهِ مَا شَاءَ» 

عمر بن خطاب برای مردم خطبه خواند ،پس حمد ثنای الهی بجای آورد و گفت: مهریّه زنان را زیاد قرار ندهید، و اگر به من خبر برسد که زنی بیشتر از آنچه پیامبر به عنوان مهریّه پرداخته ،مهریّه قرار دهد ،من اضافه آن را گرفته و در بیت المال قرار می دهم.

سپس از منبر پایین آمد ،زنی از قریش نزد او آمد و گفت:ای امیر مؤمنان! کتاب خدا سزاوارتر است که از آن پیروی شود یا سخن تو؟گفت: بلکه کتاب خداوند ،مطلب چیست؟گفت: مردم را نهی کردی از این که مهریه بالا بگیرند ،در حالی که خداوند در قرآن می فرماید: « وَآتَیتُم إِحدَاهُنَّ قِنطَاراً تَأخُذُوا مِنهُ شَیئاً» ؛اگر مال فراوانی(بعنوان مهر) به او پرداخته اید ،چیزی از آن را پس نگرید].عمر دو یا سه مرتبه گفت: «کلّ أحد أفقه من عمر» ؛هر کسی از عمر داناتر است 
.


التحریر والتنویر ج4 ص289 المؤلف : محمد الطاهر بن محمد بن محمد الطاهر بن عاشور التونسی (المتوفى : 1393هـ)، الناشر : الدار التونسیة للنشر - تونس، سنة النشر: 1984 هـ، عدد الأجزاء : 30 

السنن الکبرى ج7 ص380 المؤلف: أحمد بن الحسین بن علی بن موسى الخُسْرَوْجِردی الخراسانی، أبو بکر البیهقی (المتوفى: 458هـ)، المحقق: محمد عبد القادر عطا، الناشر: دار الکتب العلمیة، بیروت - لبنات، الطبعة: الثالثة، 1424 هـ - 2003 م.

کنز العمال فی سنن الأقوال والأفعال ج16 ص537 المؤلف: علاء الدین علی بن حسام الدین ابن قاضی خان القادری الشاذلی الهندی البرهانفوری ثم المدنی فالمکی الشهیر بالمتقی الهندی (المتوفى: 975هـ)، المحقق: بکری حیانی - صفوة السقا، الناشر: مؤسسة الرسالة، الطبعة: الطبعة الخامسة، 1401هـ/1981م

المبسوط – السرخسی – ج 10 – ص 152 – 153 المؤلف: محمد بن أحمد بن أبی سهل شمس الأئمة السرخسی (المتوفى: 483هـ)، الناشر: دار المعرفة - بیروت، الطبعة: بدون طبعة، تاریخ النشر: 1414هـ - 1993م، عدد الأجزاء: 30.

تفسیر النسفی ج2 ص595 المؤلف: أبو البرکات عبد الله بن أحمد بن محمود حافظ الدین النسفی (المتوفى: 710هـ)، حققه وخرج أحادیثه: یوسف علی بدیوی، راجعه وقدم له: محیی الدین دیب مست، الناشر: دار الکلم الطیب، بیروت، الطبعة: الأولى، 1419 هـ - 1998 م، عدد الأجزاء: 3.

فتح القدیر ج1 ص510 المؤلف: محمد بن علی بن محمد بن عبد الله الشوکانی الیمنی (المتوفى: 1250هـ)، الناشر: دار ابن کثیر، دار الکلم الطیب - دمشق، بیروت، الطبعة: الأولى - 1414 هـ.



جهل عمر

 

جهل عمر

 

افقه من عمر

 

افقه من عمر

 

افقه من عمر

 

افقه من عمر


آیا این خلیفه پیامبر (ص) است ؟ کسی که به آیات قرآن آشنا نیست و از ساده ترین احکام هم اطلاع ندارد !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">