شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس وبلاگ و آدرس ‌های پست‌ها را به شیعیان و اهل‌سنتی که می‌شناسید بفرستید

پربازدیدترین مطالب

# ابوبکر خودش می گه شیطان بهش تسلط داره و بقیه شایستگی بیشتری برای خلافت دارند.

(اثبات از کتب اهل سنت)


# پیامبر (ص) : هر کس در پستی قرار بگیرد که می داند بهتر از او هست ، به خدا و پیامبرش و مسلمانان خیانت کرده است.

(اثبات از کتب اهل سنت)



اعتراف ابوبکر به تسلط شیطان بر او و شایستگی بیشتر دیگران بر خلافت

أما والله ما أنا بخیرکم ، ولقد کنت لمقامی هذا کارها ، ولوددت لو أن فیکم من یکفینی ، فتظنون أنی أعمل فیکم سنة رسول الله صلى الله علیه وسلم إذا لا أقوم لها ، إن رسول الله صلى الله علیه وسلم کان یعصم بالوحی ، وکان معه ملک ، وإن لی شیطانا یعترینی ، فإذا غضبت فاجتنبونی ، لا أوثر فی أشعارکم ولا أبشارکم ، ألا فراعونی ! فإن استقمت فأعینونی ، . إن زغت فقومونی .

ابوبکر می گوید : قسم به خدا که من بهترین شما نیستم ، والى شما شدم و از شماها بهتر نیستم اگر درست رفتم پیرو من باشید و اگر کج رفتم مرا راست کنید زیرا من شیطانى دارم که بمن در آویزد نزد خشم کردنم و چون دیدید بخشم آمدم از من کناره کنید مبادا دست اندازم به موهای شما و پوست شما ؛ آگاه باشید که باید مراقب من باشید ؛ و اگر راه درست را می رفتم من را یاری کنید ؛ و اگر به راه کج رفتم من را راست کنید .

المصنف ، عبد الرزاق الصنعانی ، ج 11 ، ص 336 و الطبقات الکبرى ، محمد بن سعد ، ج 3 ، ص 212 و تاریخ الطبری ، الطبری ، ج 2 ، ص 460 و البدایة والنهایة ، ابن کثیر ، ج 6 ، ص 334 و تفسیر أبی السعود ، أبی السعود ، ج 3 ، ص 308 و تفسیر النسفی ، النسفی ، ج 2 ، ص 52 و تمهید الأوائل وتلخیص الدلائل ، الباقلانی ، ص 492 و الکشاف عن حقائق التنزیل وعیون الأقاویل ، الزمخشری ، ج 2 ، شرح ص 139 و کنز العمال ، المتقی الهندی ، ج 5 ، ص 590 و شرح نهج البلاغة ، ابن أبی الحدید ، ج 17 ، ص 156 و ... .

شاید بعضی ها بگویند ابوبکر از روی تواضع این چنین حرف زده است! این در حالی است که ابوبکر در ابتدای سخنش به نام خدا قسم خورده است و در این صورت باید بگوییم ابوبکر قسم دروغ خورده است.

===============================

 ابن کثیر در البدایه والنهایه گفته است:

قال ابوبکر: قد وُلِّیتُ أمرکم ولست بخیرکم. 

ابوبکر (در نخستین سخنرانی خود بعد از خلافت) گفت: من حاکم شما شدم؛ و حال آن که از شما بهتر نیستم.

البدایة والنهایة ج 6 ص 333.

ابن کثیر بعد از نقل این روایت می نویسد : وهذا اسناد صحیح

===============================

ابن کثیر در السیرة النبویة نیز گفته است:

ثُمَّ تَکَلَّمَ أَبُو بَکْرٍ فَحَمِدَ اللَّهَ وَأَثْنَى عَلَیْهِ بِمَا هُوَ أَهْلُهُ. ثُمَّ قَالَ: أَمَّا بَعْدُ، أَیُّهَا النَّاسُ فَإِنِّی قَدْ وُلِّیتُ عَلَیْکُمْ وَلَسْتُ بِخَیْرِکُمْ،

 و چون ابوبکر به خلافت رسید برای مردم سخنرانی کرد و پس از حمد و ثنای الهی گفت : ای مردم من رهبر شما شده ام؛ ولی بهترین شما نیستم.

السیرة النبویة، ج 4 ، ص 493

ابن اکثیر بعد از نقل روایت می گوید : { وهذا إسناد صحیح }



پیامبر (ص) : چنین کسی به خدا و پیامبر و مسلمان خیانت کرده

روایات اهل سنت به تواتر می گوید که اگر کسی شایستگی خلافت نداشته باشد و خلافت را بپذیرد به خدا و پیامبر (ص) و مسلمانان خیانت کرده است.

ابن عباس می گوید که پیامبر (ص) فرمود :

 من استعمل رجلا من عصابة وفی تلک العصابة من هو أرضى لله منه فقد خان الله وخان رسوله وخان المؤمنین

هرکس فردی را برای یک قبیله ای بگمارد با اینکه می‌داند بهتر از او است به خدا خیانت کرده، به پیامبر خیانت کرده، به همه مؤمنین خیانت کرده است.

حاکم نیشابوری در ادامه می نویسد :

 هذا حدیث صحیح الإسناد ولم یخرجاه

 این روایتی است که از نظر سند کاملا صحیح است ولی بخاری و مسلم آن را نقل نکرده اند.

 المستدرک على الصحیحین  ج 4   ص 104، اسم المؤلف:  محمد بن عبدالله أبو عبدالله الحاکم النیسابوری الوفاة: 405 هـ، دار النشر : دار الکتب العلمیة - بیروت - 1411هـ - 1990م، الطبعة : الأولى، تحقیق : مصطفى عبد القادر عطا

===============================

خدای عالم در سوره زمر آیه 9 می‌گوید:
 
أَمْ مَنْ هُوَ قَانِتٌ آَنَاءَ اللَّیْلِ سَاجِدًا وَقَائِمًا یَحْذَرُ الْآَخِرَةَ وَیَرْجُو رَحْمَةَ رَبِّهِ (سوره زمر/آیه9)

 آن کسانی که تهجد دارند و در برابر خدای عالم خلاصه قیام می‌کنند و از آخرت می‌ترسند آیا اینها بهتر هستند یا غیر اینها؟

 قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ (سوره زمر/آیه9)

آن کسانی که علم دارند، تخصص و آگاهی دارند آیا اینها با کسانی که تخصص و علم و آگاهی ندارند برابر هستند؟


یعنی این چیز تازه ای نیست، اینکه در برابر عالم از غیر عالم برتر است، افضل از فاضل برتر است، عالم از جاهل برتر است این مساله عقلی است.

===============================

محمد بن الطیب الباقلانى در تمهید الأوائل مى نویسد :

وَقَوله : من تقدم على قوم من الْمُسلمین یرى أَن فیهم من هُوَ أفضل مِنْهُ فقد خَان الله وَرَسُوله وَالْمُسْلِمین .

این گفته رسول خدا صلى الله علیه وآله «هر کس خود را بر گروهی از مسلمانان مقدم کند؛ در حالی که می‌داند در میان آنها کسی بهتر از او وجود دارد، به درستی که به خدا، رسول او و مسلمانان خیانت کرده است»

و در ادامه می نویسد این روایت متواتر است :

فِی أَمْثَال هَذِه الْأَخْبَار مِمَّا قد تَوَاتَرَتْ على الْمَعْنى وَ إِن اخْتلفت ألفاظها .

تمهید الأوائل فی تلخیص الدلائل، ج ۱، ص ۴۷۴ .

و در بعضی دیگر از روایات چنین آمده :

{ .. فَقَدْ خَانَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَجَمَاعَهَ الْمُؤْمِنِینَ . }

به درستی که به خدا، رسول خدا و تمام مؤمنان خیانت کرده است.

===============================

خداوند متعال نیز در قرآن کریم می فرماید :

أَفَمَنْ یهْدِی إِلَی الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ یتَّبَعَ أَمَّنْ لَا یهِدِّی إِلَّا أَنْ یهْدَی فَمَا لَکُمْ کَیفَ تَحْکُمُونَ (یونس/ ۳۵)

آیا کسى که هدایت به سوى حق مى‏کند براى پیروى شایسته ‏تر است، یا آن کس که خود هدایت نمی ‏شود مگر هدایتش کنند؟ شما را چه می‏شود، چگونه داورى می‏کنید؟!



نتیجه 

# ابوبکر به اعتراف خودش شایسته خلافت نبود و طبق سخن پیامبر (ص) ؛ هم خودش و هم کسانی که او را انتخاب کرده اند به خدا و پیامبر (ص) و مسلمانان خیانت کرده اند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">