شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالب را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید

شیعه برحق است

برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس وبلاگ و آدرس ‌های پست‌ها را به شیعیان و اهل‌سنتی که می‌شناسید بفرستید

پربازدیدترین مطالب

# عایشه : خدا نعثل (عثمان) را بکشد !

# عایشه به عثمان فحاشی کرد و اصلی ترین نقش را در تحریک مردم علیه عثمان و ریخته شدن خون عثمان داشت و سپس برای خونخواهی عثمان برای علی (ع) لشکر کشید!

(اثبات از کتب اهل سنت)


 أن عثمان رضی الله عنه أخر عن عائشة رضی الله عنها بعض أرزاقها فغضبت ثم قالت یا عثمان أکلت أمانتک وضیعت الرعیة ... فقال عثمان رضی الله عنه ضرب الله مثلا للذین کفروا امرأة نوح وامرأة لوط الآیة فکانت عائشة رضی الله عنها تحرض علیه جهدها وطاقتها وتقول أیها الناس هذا قمیص رسول الله صلى الله علیه وسلم لم یبل وقد بلیت سنته اقتلوا نعثلا قتل الله نعثلا ثم إن عائشة ذهبت إلى مکة فلما قضت حجها وقربت من المدینة أخبرت بقتل عثمان فقالت ثم ماذا فقالوا بایع الناس علی بن أبی طالب فقالت عائشة قتل عثمان والله مظلوما وأنا طالبة بدمه والله لیوم من عثمان خیر من علی الدهر کله

عثمان ، سهم ماهیانه عائشه را به تاخیر انداخت ؛ وی خشمگین شد و گفت : ای عثمان ؛ امانت را خوردی و مردم را نابود کردی و... عثمان به وی گفت : خداوند برای کفار دو نفر را به عنوان نمونه معرفی کرده است زن نوح و زن لوط (زنان دو پیغمبر ؛ تو نیز مانند ایشانی) به همین سب عائشه در مقابله با عثمان بسیار تلاش می‌کرد و می گفت : ای مردم این لباس رسول خدا است که هنوز کهنه نشده است ولی سنت وی را کهنه کردند ؛ نعثل را بکشید که خدا او را بکشد !!! عائشه به مکه رفت ؛ وقتی حجش تمام شد و به نزدیکی مدینه رسید باخبر شد که عثمان را کشته‌اند ؛ پرسید بعد از آن چه شد ؟ گفتند : با علی بیعت کرده اند !!! پس عائشه گفت : قسم به خدا عثمان را مظلومانه کشتند ؛ من نیز به خدا قسم که خونخواه او هستم ؛ و روزی از زندگی عثمان بهتر از تمام دنیا بود !!!

المحصول رازی ج 4 ص 343 المؤلف: أبو عبد الله محمد بن عمر بن الحسن بن الحسین التیمی الرازی الملقب بفخر الدین الرازی خطیب الری (المتوفى: 606هـ)، دراسة وتحقیق: الدکتور طه جابر فیاض العلوانی، الناشر: مؤسسة الرسالة، الطبعة: الثالثة، 1418 هـ - 1997 م

 

عایشه و لعن عثمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ابن اثیر جزری می‌نویسد :

فِی مَقْتَل عُثْمَانَ «لَا یَمْنَعنَّک مکانُ ابنِ سَلَامٍ أَنْ تَسُبَّ نَعْثَلًا» کَانَ أَعْدَاءُ عُثْمَانَ یُسَمُّونَهُ نَعْثَلا، تَشْبِیهًا بِرَجُلٍ مِنْ مِصر ، کَانَ طَوِیلَ اللِّحْیَةِ اسمُه نَعْثَل. وَقِیلَ: النَّعْثَلُ: الشَّیْخُ الأحْمَقُ، وذَکَرُ الضِباع. وَمِنْهُ حَدِیثُ عَائِشَةَ «اقتُلوا نَعْثَلا، قَتَل اللَّه نَعْثَلًا» تَعْنی عُثْمَانَ. وَهَذَا کَانَ مِنْهَا لمَّا غاضَبَتَهْ وذَهَبَتْ إِلَى مَکَّةَ.

«دشمنان عثمان به او نعثل می گفتند ، یعنی درحقیقت او را به شخصی به همین نام که از مردم مصر و دارای ریش بلندی بود تشبیه می کردند، گفته شده است نعثل به معنای پیر مرد احمق است ، وعائشه هم که گفت : بکشید نعثل را ، همین را اراده کرده است . چون این سخن را زمانی گفت که عثمان عائشه را ناراحت کرد تا از شدت ناراحتی به مکه  رفت .»

الجزری ، أبو السعادات المبارک بن محمد (متوفای606هـ) ، النهایة فی غریب الحدیث والأثر ، ج 5 ، ص 79 ، تحقیق طاهر أحمد الزاوى - محمود محمد الطناحی ، ناشر : المکتبة العلمیة - بیروت - 1399هـ - 1979م .

قتل عثمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ابن منظور در لسان العرب می‌گوید :

نعثل: النَّعْثَلُ: الشیخُ الأَحمقُ. وَیُقَالُ: فِیهِ نَعْثَلَةٌ أَی حُمْقٌ. والنَّعْثَلُ: الذِّیخُ وَهُوَ الذکَر مِنَ الضِّبَاعِ. ونَعْثَلَ: خَمَع. والنَّعْثَلَة: أَن یمشِیَ الرَّجُلُ مُفاجًّا ویَقْلِب قَدَمَیْه کأَنه یَغْرِفُ بهما، وَهُوَ مِنَ التبختُر. ونَعْثَل: رَجُلٌ مِنْ أَهل مِصْر کَانَ طَوِیلَ اللِّحْیة، قِیلَ: إِنه کَانَ یُشْبِه عُثْمَانَ، رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ؛ هَذَا قَوْلُ أَبی عُبَیْدٍ، وشاتِمُو عُثْمَانَ، رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، یُسَمُّونَهُ نَعْثَلًا. وَفِی حَدِیثِ .عُثْمَانَ: أَنه کَانَ یَخْطُبُ ذَاتَ یَوْمٍ فَقَامَ رَجُلٌ فَنَالَ مِنْهُ، فَوَذَأَهُ ابنُ سَلام فاتَّذَأَ، فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: لَا یَمْنَعَنَّک مَکَانُ ابْنِ سَلَامٍ أَن تَسُبَّ نَعْثَلًا فإِنه مِنْ شِیعته ، وَکَانَ أَعداءُ عُثْمَانَ یُسَمُّونَهُ نَعْثَلًا تَشْبِیهًا بِالرَّجُلِ المِصْریّ الْمَذْکُورِ آنِفًا. وَفِی حَدِیثِ . عَائِشَةَ: اقْتُلُوا نَعْثَلًا قَتَل اللهُ نَعْثَلًا تَعْنِی عُثْمَانَ، وَکَانَ هَذَا مِنْهَا لَمَّا غاضَبَتْه وذهبتْ إِلى مَکَّةَ، وکان عثمان إِذا نِیلَ مِنْهُ وَعِیبَ شبِّه بِهَذَا الرَّجُلِ المِصْریّ لِطُولِ لِحْیَتِهِ وَلَمْ یَکُونُوا یَجِدُونَ فِیهِ عَیْبًا غَیْرَ هَذَا. والنَّعْثَلَةُ مِثْلُ النَّقْثَلة: وَهِیَ مِشْیة الشَّیْخِ. ابْنُ الأَعرابی: نَعْثَلَ الفرسُ فِی جَرْیِهِ إِذا کَانَ یَقْعُد عَلَى رِجْلَیْهِ مِنْ شِدَّةِ العدْوِ وَهُوَ عَیْبٌ؛ وَقَالَ أَبو النَّجْمِ: کُلُّ مُکِبِّ الجَرْی أَو مُنَعْثِلَهْ

نعثل نام مردی از مصریان است که ریشی بلند داشت ، و گفته شده است شبیه عثمان بود . و با این اسم در حقیقت او را سرزنش می‌کردند ، روزی مشغول سخنرانی بود که مردی سخنش را قطع کرد و به او بد گفت ، ابن سلام با آن مرد مقابله کرد ، شخص دیگری به آن مرد گفت : ابن سلام از دوستان و پیروان عثمان است و این باعث نشود که به عثمان ناسزا نگوئی ، دشمنان عثمان ، او را به همان مرد مصری تشبیه کرده و می گفتند : نعثل . و در سخنی از عائشه نقل شده است که گفت : بکشید نعثل را ، خدا نعثل را بکشد ، و این زمانی بود که عثمان عائشه را ناراحت کرده بود که به مکه هجرت کرد . و هر کس از عثمان ناراحت بود و می‌خواست او را سرزنش کند ، به جهت ریش بلندش به او نعثل می‌گفت .

الأفریقی المصری ، محمد بن مکرم بن منظور (متوفای711هـ) ، لسان العرب ، ج 11 ، ص 670 ، ناشر : دار صادر - بیروت ، الطبعة : الأولى .

نعثل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وکتب لعائشة رضی الله عنها أما بعد فإنک قد خرجت من بیتک تزعمین أنک تریدین الإصلاح بین المسلمین وطلبت بزعمک دم عثمان وأنت بالأمس تؤلبین علیه فتقولین فی ملا من أصحاب رسول الله صلى الله علیه وسلم اقتلوا نعثلا فقد کفر قتله الله والیوم تطلبین بثأره فاتقى الله وارجعی إلى بیتک وأسبلی علیک سترک قبل أن یفضحک الله ولا حول ولا قوة إلى بالله العلی العظیم

السیرة الحلبیة ج 3 ص 402 المؤلف: علی بن إبراهیم بن أحمد الحلبی، أبو الفرج، نور الدین ابن برهان الدین (المتوفى: 1044هـ)، الناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الثانیة - 1427هـ ، عدد الأجزاء: 3

(علی (علیه‌السلام)) به عائشه نامه نوشت که : تو از خانه بیرون آمده‌ای و گمان می‌کنی که قصد اصلاح بین مسلمانان را داری و گمان می‌کنی که طالب خون عثمان هستی ؛ و تا دیروز مردم را بر ضد وی تحریک می‌کردی و در بین اصحاب رسول خدا (صلى الله علیه وآله) می‌گفتی : نعثل را بکشید که کافر شده است خدا او را بکشد !!! اما امروز آمده‌ای خونخواه وی شده‌ای ؟ از خدا بترس و به خانه‌ات برگرد و حجاب خویش را در بر‌گیر قبل از آنکه خدا تو را رسوا سازد ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم


لعن عایشه
 
 اهل سنت این 3 سوال را جواب دهند :
 
 
# آیا این نهایت جهل و کفر نیست که عایشه ای که خودش عامل ریخته شدن خون عثمان است و با گفتن این جمله که «این نعثل (عثمان) را بکشید» مردم را تحریک به کشتن عثمان می کند ، برای خونخواهی عثمان برای امام علی (ع) لشکر کشی کند ؟
 
# مگه اینجا عایشه خودش بدترین فحش ها را به عثمان نداد و خلافتش را زیر سوال نبرد و دستور به قتلش نداد ؟ پس چرا شما اگه یک شیعه کوچک ترین مخالفتی با خلفای شما به کار ببرد او را کافر می دانید و ریختن خونش را واجب می دانین؟ آیا الان عایشه را کافر می دانین و ریختن خونش را حلال می دانین؟
 
# مگر خدا در قرآن خطاب به زنان پیامبر (ص) نمی گوید :وَقَرْنَ فِی‌ بُیُوتِکُنَّ (در خانه هایتان بمانید) ، حال آیا این کار عایشه کفر نیست که خلاف حرف خداوند و قرآن از خانه اش بیرون رفت و برای امام علی (ع) لشکر کشید ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">